Sider

søndag 7. juni 2015

Skjørteløpet 2015

I går og i dag har jeg løpt Skjørteløpet V10k! :)

Skjørteløpet er Norges første virtuelle løp, og ble gjennomført ved at deltakerne skulle løpe, jogge eller gå 10 km sammenhengende når som helst i løpet av helgen 5.-7. juni. Løpet er for alle, og man kunne gjennomføre alene eller stille opp på et av fellesarrangementene som ble arrangert ved hjelp av frivillige flere steder rundt i landet. Logg fra løpet (med klokke, app eller lignende) sendes inn til arrangørene i etterkant - og her er det ikke premie til førstemann, men uttrekkspremier til de som fullførte, lastet opp bilder eller lignende, så alle har muligheten til å vinne.

Jeg var faktisk så heldig å vinne en uttrekkspremie bare for å ha meldt meg på! Fra favorittbutikken Løpeskjørt.no, som er initiativtaker til Skjørteløpet også!

Vet ikke hvorfor bildet legger seg opp ned, men får ikke gjort noe med det akkurat nå...

I går skulle jeg bare på en liten testtur med nye sko, 5 km var planen, men så føltes det så greit at jeg tok en runde til, og da var jeg på 9 km, så da måtte jeg selvfølgelig gjennomføre 10 til slutt! Løp en fin løype gjennom skogen de første 4 km, deretter en løype jeg startet "joggekarrieren" min med sommeren 2012, og så en runde rundt parken der jeg bor. Jeg synes det gikk ganske greit (må ha vært de nye skoene, haha), og jeg er også fornøyd med tiden 1:08:08, særlig når jeg løp på egenhånd. :)

På tur i skogen! Og etterhvert på veien...

Siden jeg hadde overtalt min søster til å stille opp, så var planen opprinnelig å løpe med henne. Vi vurderte også fellesstarten på Sognsvann på lørdag, men siden jeg hadde eksamensskrivedag alene hjemme den dagen ble det til at vi tok turen på søndag ettermiddag i stedet, før henting av barn hos barnevakten (mormor) for helga. Vi jogget derfor våre 3+ runder sammen med mange andre som ikke deltok i Skjørteløpet tidligere i ettermiddag. Jeg var med som moralsk støtte, og lot lillesøs bestemme farten (bare en gang eller to jeg spurte om vi ikke skulle ta en joggings igjen) - og i tillegg hadde jeg med saft og energibarer, og det ble både skravlings og joggings underveis. Det gikk riktig så bra for lillesøs som jogget sin andre 10 km noensinne, og perset med over 17 minutter fra den gangen hun fullførte 10 for Grete på Oslo maraton i 2012 (tror jeg). Min tid ble en passelig rolig 1:23:25 (måtte løpe 200 meter lenger enn lillesøs for å komme meg til 10 km), men det var helt perfekt i dag.

Sognsvann - uten alle folka i det fine været

Og jeg hadde løpeskjørt (selvsagt), men glemte visst å ta bilde av det! Uansett er vi klare for Skjørteløpet igjen neste år! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar